Στη ενότητα ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με τις προβολές της ταινίας Φόνισσα στην τηλεόραση και τους κινηματογράφους σε όλη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει ημέρες και ώρες προβολών, το τηλεοπτικό κανάλι ή τους κινηματογράφους καθώς και τις ειδικές εκδηλώσεις που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη ταινία.
Φόνισσα
( 2023 )- Ηθοποιοί : Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστο Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ίμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Έρση Μαλικένζου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Μαρία Παπαδημητρίου, Μαρία Σκούλα
- Σκηνοθεσία : Εύα Νάθενα
- Σενάριο : Κατερίνα Μπέη
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ:
Η ταινία Φόνισσα, είναι βασισμένη το κλασικό ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Βρισκόμαστε σε ένα ελληνικό νησί το 1900.
Η Φόνισσα, που υποδύεται η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη είναι η Χαδούλα χήρα του Ιωάννου Φράγκου, μια γυναίκα που βιώνει την απόρριψη από την αρχή της ζωής της, μόνο και μόνο επειδή είναι γυναίκα και αυτό επιτάσσει η πατριαρχική κοινωνία στην οποία γεννήθηκε.
Η Χαδούλα ψάχνει να βρει τρόπο να ξεφύγει όχι μόνο από τους συντοπίτες της και τις ιδές τους αλλά από την ίδια τη μοίρα που την έπλασε γυναίκα.
Παράλληλα μες στο μυαλό της αρχίζει να υφαίνεται ένας τρόπος να γλυτώσουν όλα τα επόμενα κορίτσια που θα γεννηθούν στο νησί, από αυτό το άδικο πεπρωμένο.
Ο θάνατος έρχεται από τα χέρια της Χαδούλας και αφανίζει όλες τις νεογέννητες ψυχές που γεννήθηκαν κορίτσια, γλυτώνοντάς τα έτσι από την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα, που τους επιφυλάσσει η ελληνική κοινωνία.
Όπως αναφέρει η σκηνοθέτης στο σημείωμά της:
“Το μητρικό στοιχείο στην ταινία Φόνισσα (αυτό που λέμε σκυτάλη της ζωής), η καταδυναστευτική συνεξάρτηση στη σχέση μάνας-κόρης συνλειτουργεί ως αίτιο των φόνων και όσων διαδραματίζονται.
Η θεσμοθετημένη προίκα για τις κόρες καταργήθηκε στην Ελλάδα το 1983. Ένα – ως σήμερα κρυμμένο μυστικό- κάλυπτε τις βρεφοκτονίες των κοριτσιών. Η ταινία επιχειρεί να το φέρει στο φως.
Η ταινία αυτή δεν θα επιχειρήσει μια ποινική ή εγκληματολογική προσέγγιση. Θα εισχωρήσει στον τρόπο που ο Παπαδιαμάντης διείσδυσε στην ψυχή της ηρωίδας του- τρόπος, ως εκείνη τη στιγμή, πρωτοφανής λογοτεχνικά.”