Στη ενότητα ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με τις προβολές της ταινίας Μανταλένα στην τηλεόραση και τους κινηματογράφους σε όλη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει ημέρες και ώρες προβολών, το τηλεοπτικό κανάλι ή τους κινηματογράφους καθώς και τις ειδικές εκδηλώσεις που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη ταινία.
Μανταλένα
( 1960 )- Ηθοποιοί : Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Παντελής Ζερβός, Θόδωρος Μορίδης
- Σκηνοθεσία : Ντίνος Δημόπουλος
- Σενάριο : Γιώργος Ρούσσος
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ:
Η κόρη ενός φτωχού βαρκάρη Μανταλένα( Αλίκη Βουγιουκλάκη), μετά τον θάνατο του πατέρα της καπετάν- Κοσμά(Λαυρέντης Διανέλλος), προσπαθεί να τον διαδεχθεί στο επάγγελμα και να συντηρήσει τα έξι μικρά της αδέλφια.
Σταθερή στην απόφασή της να συνεχίσει την ανδρική δουλειά του Κοσμά, το χωριό προβληματίζεται, ενώ υπάρχει μία έχθρα με την οικογένεια του άλλου καραβοκύρη του Λάμπη(Δημήτρης Παπαμιχαήλ).
Το μικρό κυκλαδίτικο νησί είναι χωρισμένο στα δύο, εξαιτίας της έχθρας δύο καπετάνιων.
Αν και ο ιερέας του χωριού ο παπά-Φώτης(Παντελής Ζερβός) όμως, παίρνει την κατάσταση στα χέρια του, και τη βοηθά να ξεπεράσει τα προβλήματά της, οι αναποδιές δεν σταματούν.
Η μοίρα, της παίζει άδικο παιχνίδι, καθώς το σπίτι της καίγεται από το καντηλάκι του πατέρα της. Κατόπιν, για να τηρήσει τον όρκο της, δέχεται ό,τι της πρότεινε ο παπάς: να παντρευτεί τον εύπορο Γιακουμή (Σπύρο Καλογήρου).
Στο γλέντι, ο Λάμπης της ζητά να χορέψουν και εκεί της αποκαλύπτει πόσο πολύ την αγαπά.
Η ταινία τελειώνει πάλι στο λιμανάκι, εκεί όπου άρχισε: πλέον ενωμένες οι δύο οικογένειες.
Η θάλασσα της Αντιπάρου που αποτυπώνεται από τον Γουόλτερ Λάσαλι σε ασπρόμαυρο φιλμ σαν να ήταν χρυσή, ο Μάνος Χατζιδάκις που γράφει τις ομορφότερες μελωδίες του για τον κινηματογράφο και, φυσικά, η Αλίκη Βουγιουκλάκη που εδώ εκτοξεύεται με μιας στο πάνθεον του ελληνικού σινεμά είναι μερικοί μόνο λόγοι που καθιστούν τη Μανταλένα αξεπέραστη και αναλλοίωτη στον χρόνο.
Το σενάριο ανήκει στον Γιώργο Ρούσσο, ο οποίος βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα, που έζησε νεαρός, στη γενέτειρά του, την Αντίπαρο.
Ήταν η πρώτη ελληνική παραγωγή που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου έξω από στούντιο. Το απομονωμένο νησί, λοιπόν, ζούσε εκείνο το διάστημα αποκλειστικά στο ρυθμό και ανταποκρινόταν στις ανάγκες της ταινίας ενώ και ένα τζιπ του Φίνου ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έφτασε στο νησί