Η έκθεση με τίτλο «LOUSTAS – Πορτρέτα» αφιερωμένη στο έργο του Κώστα Λούστα στην Δημοτική Πινακοθήκη Δήμου Θεσσαλονίκης, παρατείνεται έως την Κυριακή 19 Ιουνίου 2022, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Μια μεγάλη έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Κώστα Λούστα, σε έναν από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της πόλης αλλά και της Ελλάδας.
Η έκθεση υλοποιείται με τη συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη.
Η έκθεση με τίτλο «Loustas – Πορτρέτα», περιλαμβάνει 50 αντιπροσωπευτικά έργα από τη σειρά 80+1 Πορτρέτα Προσωπικοτήτων της Θεσσαλονίκης του Κώστα Λούστα φιλοτεχνημένα την περίοδο 1991-1993.
Απεικονίζονται επώνυμες φυσιογνωμίες της πνευματικής ζωής, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, μουσικοί, επιστήμονες, ηθοποιοί, ποιητές και λογοτέχνες, που έχουν διακριθεί και βραβευθεί για το έργο τους. Ανάμεσά τους, οι Μανόλης Αναγνωστάκης, Ντίνος Χριστιανόπουλος, Γιώργος Βαφόπουλος, Γιώργος Ιωάννου, Μανόλης Ανδρόνικος, Παναγιώτης Σπύρου, Γιώργος Χειμωνάς, Ρούλα Πατεράκη, Λούλα Αναγνωστάκη, Δημήτρης Μαρωνίτης, Εμμανουήλ Κριαράς, Τάκης Βαρβιτσιώτης, Διονύσης Σαββόπουλος, Χάρρυ Κλυνν, Γιάννης Βακαρέλης, Νίκος Αστρινίδης, Κοσμάς Γαλιλαίας.
Η εκπληκτική δημιουργία των έργων αυτών έχει καταγραφεί σε φίλμ με τον Κώστα Λούστα να συζητά με τους φιλοξενούμενούς του, την ώρα που ποζάρουν αλλά και μετά, όταν έβλεπαν το πορτρέτο τους, και θα προβάλλεται κατά τη διάρκεια της έκθεσης σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο μέσα στη Δημοτική Πινακοθήκη. Η έκθεση τεκμηριώνεται με πλούσιο αρχειακό υλικό που παραχώρησε στη Δημοτική Πινακοθήκη η οικογένεια του καλλιτέχνη για τις ανάγκες της έκθεσης.
Πρόκειται για ένα πολυσήμαντο ποιοτικά, και ποσοτικά, έργο, παρακαταθήκη μνήμης για τις παρούσες και επερχόμενες γενιές. Όπως επισημαίνει ο Ακαδημαϊκός και Ιστορικός Τέχνης Χρύσανθος Χρήστου το 1993, τα πορτρέτα “…μάς δίνουν ολόσωμες τις μορφές, κυρίως όμως επιχειρούν να προχωρήσουν μακρύτερα, και να εκφράσουν όλες τις διαστάσεις τους – επαγγελματική, κοινωνική, πνευματική και ψυχική.
Είναι δηλαδή η απόπειρα ψυχολογικής διείσδυσης που μεταφέρεται σε οπτικές αξίες και εκφραστικές διατυπώσεις, που σε καμιά περίπτωση δεν αφήνουν αδιάφορο το θεατή, επίσης δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για τον πλούτο και την εκφραστική δύναμη της ζωγραφικής γλώσσας του καλλιτέχνη, που κατορθώνει με ασφάλεια και αμεσότητα να μεταφέρει τις συγκινήσεις του στο θεατή….”