Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας παρουσιάζει το 23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, σε φυσικούς χώρους σε πόλεις της Ελλάδας, στο καθιερωμένο ανοιξιάτικο ραντεβού του με το σινεφίλ κοινό.
Συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στις Αίθουσες Σταύρος Τορνές και Παύλος Ζάννας.
Δείτε το πρόγραμμα των προβολών για τη Θεσσαλονίκη ΕΔΩ
Περισσότερες Πληροφορίες
Το Institut français de Grèce – Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος προσκαλεί και πάλι όλους-ες-α όσοι μοιράζονται την ίδια αγάπη για τον κινηματογράφο και τη γαλλική γλώσσα🇫🇷 να συμμετάσχουν ενεργά στη διοργάνωση του Φεστιβάλ.
Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος επιστρέφει και πάλι στις αίθουσες, στο καθιερωμένο ανοιξιάτικο ραντεβού του με τους/ις σινεφίλ Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λάρισας, Ηρακλείου και Χανίων, από τις 21 έως τις 29 Μαρτίου 2023.
Το πρόγραμμα, με 51 μεγάλου μήκους ταινίες, 6 μεσαίου και 12 μικρού μήκους ταινίες, παρουσιάζεται σε 7 ενότητες και θα δώσει στο κοινό την ευκαιρία για 9 μέρες να ανακαλύψει ταινίες σε αβάν πρεμιέρα, αποκλειστικές προβολές, συναντήσεις με συντελεστές και παράλληλες δράσεις.
10 ταινίες παρουσιάζονται στο Διαγωνιστικό, 6 ταινίες σε ειδικές προβολές, ενώ το Πανόραμα Γαλλόφωνου Κινηματογράφου αναδεικνύει 17 ταινίες που δεν έχουν βρει ακόμα ελληνική διανομή.
Η σημαντική συμμετοχή των γαλλόφωνων πρεσβειών οδήγησε στη δημιουργία ξεχωριστής ενότητας στο πρόγραμμα του φεστιβάλ, το Πανόραμα των Γαλλόφωνων Πρεσβειών, με συμμετοχές από το Βέλγιο, τον Καναδά, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία, την Τσεχία, την Ρουμανία και τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
- Η θεματική ενότητα με τίτλο Φύλο και Σινεμά παρουσιάζει μέσα από 8 ταινίες μια επισκόπησή της εξελισσόμενης αναπαράστασης του φάσματος του φύλου στη γαλλόφωνη μεγάλη οθόνη, από το 1933 ως το 2023.
- Η Λευκή Κάρτα δίνεται φέτος στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Brive – Rencontres Internationales du moyen métrage, που γιορτάζει τα 20 του χρόνια. Αυτό το μοναδικό στο είδος του φεστιβάλ προωθεί τη κινηματογραφική φόρμα της μεσαίου μήκους που αναδεικνύει περισσότερο από κάθε άλλη το ταλέντο των δημιουργών, και μοιράζεται μαζί μας 6 ταινίες από πρόσφατες διοργανώσεις του.
- Δύο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, ένα κινηματογραφικό εργαστήρι και ένα ειδικό πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους για σινεφίλ 6+ απαρτίζουν τις Νεανικές προβολές.
- Στις παράλληλες δράσεις του Φεστιβάλ θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ολόκληρη η μαρτυρία ντοκουμέντο της Simone Veil για την εμπειρία της στα στρατόπεδα εξόντωσης του Άουσβιτς, στο πλαίσιο μιας ειδικής εγκατάστασης, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
- Τέλος θα διοργανωθούν και δυο ανοιχτές συζητήσεις με ξένους και Έλληνες προσκεκλημένους επαγγελματίες γύρω από τη φόρμα της μεσαίου μήκους ταινίας και τις προοπτικές ανάπτυξης και προσέλκυσης κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η Κριτική Επιτροπή του φεστιβάλ:
Η φετινή Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ απαρτίζεται από τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο Γιάννη Οικονομίδη ο οποίος θα είναι και ο Πρόεδρος της Επιτροπής και τους Κάτια Γκουλιώνη (ηθοποιός), Φοίβο Δεληβοριά (μουσικός, ηθοποιός), Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους (ηθοποιός) και Φώτη Σεργουλόπουλο (παρουσιαστής, ηθοποιός).
Οπτική ταυτότητα του 23oυ Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου:
Το φετινό εικαστικό για την αφίσα και τη συνολική οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ, υπογράφει το δημιουργικό γραφείο Bend, ενώ το trailer υπογράφει η σκηνοθέτιδα Ισαβέλλα Μαργάρα.
Το φετινό εικαστικό για την αφίσα και τη συνολική οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ, υπογράφει το δημιουργικό γραφείο Bend, που περιγράφει το σκεπτικό του ως εξής:
«Αφορμή για τον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του 23ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου αποτελεί το ευρύ φάσμα συναισθημάτων, αντιδράσεων και εκφράσεων που μπορεί να προκαλεί η κινηματογραφική εμπειρία μέσα σε μια σκοτεινή αίθουσα.
Αποτυπώνουμε αυτές τις εκφράσεις χρησιμοποιώντας αλληλοκαλυπτόμενα πορτρέτα ανθρώπων με ζώα.
Τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά / συναισθήματα εντείνονται μέσω αυτή της διαδικασίας, συνθέτοντας έτσι μια νέα κατηγορία υβριδικών και σουρεαλιστικών χαρακτήρων ενώ παράλληλα οι ρόλοι τους εναλλάσσονται.
Ταυτόχρονα, όπως και στον κινηματογράφο, αυτοί οι νέοι χαρακτήρες έχουν πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης και αισθαντικότητας, επιτρέποντάς μας να δούμε επάνω τους την αντανάκλαση της μαγείας του σινεμά».
#FFF23: Το Trailer του 23oυ Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου:
Το Φεστιβάλ αναθέτει κάθε χρόνο σε μια/ έναν ανερχόμενη/ο δημιουργό τη σκηνοθεσία του τρέιλερ. Φέτος το σποτ υπογράφει η σκηνοθέτιδα Ισαβέλλα Μαργάρα, που περιγράφει την έμπνευσή της:
Les Films que j’ai vus
«Ένας Αστροναύτης από το μέλλον εξερευνά έναν εγκαταλελειμμένο κινηματογράφο. Εκεί, βρίσκει αναπάντεχα την Κοιμωμένη του Σινεμά. Η συνάντησή τους την ξυπνά μετά από χρόνια ύπνου και ξαναβάζει σε λειτουργία την παλιά μηχανή προβολής.
Ήθελα το φετινό τρέιλερ του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου να είναι μια ωδή στην κινηματογραφική αίθουσα, η επαναμάγευση ενός χώρου όπου όλα μπορούν να συμβούν.
Είμαστε η γενιά που – ελέω πανδημίας – άδειασε τις αίθουσες, θέλω να γίνουμε αυτή που θα τις ξαναγεμίσει. Κι αν όχι εμείς, θα έρθει σίγουρα μια γενιά με σκάφανδρα στο μέλλον να το κάνει.
Πολύ συνειδητά, επέλεξα για το γύρισμα τον χώρο της Ίριδας στην Ακαδημίας.
Το κτήριο, που ανήκει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στεγάζει εδώ και έξι δεκαετίες τον Κινηματογραφικό Τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου των φοιτητών, έχει χαρακτηριστεί έργο τέχνης.
Όμως, η αξία του ξεπερνά την ομορφιά των τεσσάρων τοίχων και της περίτεχνης γύψινης διακόσμησής του.
Είναι ένα κέντρο πολιτισμού για τους φοιτητές και για όλη την πόλη, με πάντα ανοιχτή και δωρεάν είσοδο στις προβολές και στα σεμινάριά του.
Είναι ένας παλλόμενος χώρος δημιουργίας και καλλιτεχνικής συνύπαρξης, που ενισχύει και διαφημίζει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του Πανεπιστημίου.
Ήθελα να αναδειχθεί η σθεναρή θέληση της καλλιτεχνικής κοινότητας να μην αλλάξει ο χαρακτήρας του με βάση τον πρόσφατο νόμο για τα ΑΕΙ που επιχειρεί να καταργήσει την αυτονομία του κι ανοίγει κερκόπορτες ιδιωτικής οικονομικής λειτουργίας και άλλου είδους “αξιοποίησης”.
Αντίθετα, είναι ανάγκη να χρηματοδοτηθεί επαρκώς, να συντηρηθεί με σεβασμό και φροντίδα και να συνεχίσει να λειτουργεί εκεί, στον φυσικό του χώρο, ο Κινηματογραφικός Τομέας, δείχνοντας ταινίες που δεν μπορεί κανείς να δει πουθενά αλλού και μεγαλώνοντας γενιές νέων που αγαπούν το σινεμά.
Κι αν κάποιος είναι τυχερός και πετύχει προβολή σε φιλμ, ας ανέβει για λίγο πάνω στο δωματιάκι: θα έχει τη σπάνια οξύμωρη χαρά μέσα σε μια ψηφιακή εποχή να δει την παλιά πανέμορφη μηχανή προβολής να δουλεύει με κάρβουνο».