Το θεατρικό έργο «Αρίστος» συνεχίζει τις επιτυχημένες παραστάσεις στο Θέατρο Αυλαία στη Θεσσαλονίκη, τη Δευτέρα 10 και Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022.
Η παράσταση που ανεβάζει στο θεατρικό σανίδι τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου» αγαπήθηκε από το κοινό της πόλης καθώς έσπευσαν να το παρακολουθήσουν τον μήνα Δεκέμβριο. Έτσι όσοι δεν πρόλαβαν αλλά και όσοι θα ήθελαν να το ξαναδούν θα έχουν την ευκαιρία για δύο ακόμη βράδια, στο θέατρο Αυλαία, τον Ιανουάριο.
Πάνω στη σκηνή έρχονται 9 χαρακτήρες που γνώριζαν τον, Αριστείδη Παγκρατίδη, ο οποίος εκτελέστηκε στον Φεβρουάριο του 1968 στο Δάσος του Σειχ Σου.
Η παράσταση «Αρίστος» έχει δραματοποιηθεί με στοιχεία από το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη «Ο Γύρος του θανάτου».
Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του «Αρίστου».
Η πολυτάραχη και πολυπαθής ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, ήταν η έμπνευση για να γραφτεί το μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο Γύρος του θανάτου», μέσα από τις αφηγήσεις εννέα προσώπων που σκιαγραφούν το σκηνικό της Θεσσαλονίκης και την τραγική προσωπικότητα του νεαρού τότε Αριστείδη, που θύμιζε Ντοστογιεφσκικό ήρωα.
Με ερμηνείες που καθηλώνουν οι τρεις πρωταγωνιστές αποδεικνύουν την δύναμη της υποκριτικής τέχνης και πόσο σημαντική είναι η ερμηνεία στην απόδοση ενός θεατρικού έργου. Δίκαια, η παράσταση χαρακτηρίστηκε ως θεατρικό φαινόμενο και δεν αφορά μόνο την εισπρακτική της επιτυχία αλλά και την πλήρη αποδοχή από το κοινό και τους κριτικούς.
Αν και στο βιβλίο, ο συγγραφέας τάσσεται ως προς την αθωότητα του Παγκρατίδη, η παράσταση αποφεύγει να δημιουργήσει ξεκάθαρη εικόνα και αντιμετωπίζει την κάθε προσωπικότητα, τον κάθε “μάρτυρα” με ευαισθησία και αντικειμενικότητα. Διακριτικά και λιτά παρουσιάζει την πικρή και έρημη ζωή των περιθωριοποιημένων ατόμων και την υποκρισία των υποτιθέμενων ευυπόληπτων πολιτών.
Η υπόθεση:
Ο φίλος από την Τούμπα, η παραδουλεύτρα μάνα του, ένας αχθοφόρος του λιμανιού, ο παρακρατικός δοσίλογος περιπτεράς, ένας χωροφύλακας δημοκρατικών φρονημάτων, ένας συντηρητικός αστός της παραλίας, το αφεντικό του σε ένα λαϊκό πανηγύρι, η τραβεστί Λολό και μία λαϊκή τραγουδίστρια – οι δύο έρωτες του, ερμηνευμένοι επί σκηνής από τρεις ηθοποιούς (Φιλαρέτη Κομνηνού , Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Λεάκος).
Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται.
Πρόκειται για τον Αριστείδη Παγκρατίδη, τον φερόμενο ως «Δράκο του Σέϊχ Σου», τον οποίο ο Τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο».
Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν: «Μανούλα μου, είμαι αθώος».
* Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη «Ο Γύρος του Θανάτου» τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος *
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Δούσος
Μουσικός επί σκηνής: Γιώργος Δούσος
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα
Σκηνογραφική/Ενδυματολογική επιμέλεια: Κατερίνα Αριανούτσου
Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Χριστοδουλοπούλου
Παίζουν
Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιάννης Λεάκος, Ιωάννης Αθανασόπουλος
Ενημέρωση:
Ο χώρος λειτουργεί ως «αμιγής» σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικες διατάξεις. Για την είσοδο του κοινού στην εκδήλωση, για θεατές άνω των 17 ετών απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης.
Για παιδιά από 4 έως 17 ετών, εναλλακτικά, γίνεται δεκτή δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, είτε βεβαίωση διαγνωστικού ελέγχου PCR (72 ωρών) ή rapid (48 ωρών). Η είσοδος γίνεται με τη χρήση της μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων.
Σε κάθε περίπτωση επίδειξης επίσημου εγγράφου, θα διενεργείται παράλληλος έλεγχος ταυτοπροσωπίας του κατόχου.