After Sundance | Nathalie Mba Bikoro το Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017 ώρα 20:00 στο Ypsilon
25/11 20:00
Performance
Είσοδος 5€
26/11 12:00
Ομιλία
Είσοδος ελεύθερη
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά
Ο Χορός του Ήλιου είναι μια τελετή που ασκείται από συγκεκριμένους ιθαγενείς της Αμερικής και του Καναδά, οι οποίοι ζουν κυρίως στις πεδιάδες. Μετά την επαφή τους με τους Ευρωπαίους αποίκους και το σχηματισμό του Καναδά και των Ηνωμένων Πολιτειών, οι δύο αυτές χώρες δημιούργησαν νόμους που απαγόρευσαν τις τελετές και στους ιθαγενείς να μιλάνε στη μητρική τους γλώσσα. Όσοι συνέχισαν να ασκούν την κουλτούρα τους φυλακίστηκαν ή σκοτώθηκαν. Ως αποτέλεσμα, και προκειμένου να διατηρηθεί ο πολιτισμός των ιθαγενών για τις μελλοντικές γενιές, οι περισσότερες τελετές γίνονταν σε υπόγεια και ασκούνταν μυστικά.
Συνήθως, ο Χορός του Ήλιου είναι μια επώδυνη δοκιμασία για όσους συμμετέχουν. Ο σκοπός του είναι να προσφέρει τη θυσία ενός προσώπου ως αντάλλαγμα προς όφελος της οικογένειας και της κοινότητας, αλλά και να τιμηθεί η γή και οι μητέρες της κοινότητας. Αυτό το ιερό θυσιαστήριο είναι η ειλικρινής συμβολή στην επιβίωση των μελλοντικών γενιών.
Αυτό το performance αποτελεί υπόσχεση, προειδοποίηση, κληρονομία στους Λαούς των Πρώτων Εθνών και στην αδιάκοπη πάλη τους ενάντια στη πολιτιστική αμνησία, τις πολιτιστικές γενοκτονίες και την υποδούλση προηγούμενων και σύγχρονων αποικισμών, καθώς και ενάντια στην ιστορική απαλειφή και εξόντωση πολλών Ασιατικών κοινοτήτων της διασποράς και της προαιώνιας αντίστασής τους στη βία, στο ρατσισμό και στη βίαιη εκδίωξη της Αφροαμερικάνικης κοινότητας στη περιοχή Hogan’s Alley της πόλης του Βανκούβερ στο Καναδά, οπού εγκαταστάθηκαν κάποτε (παράνομα) οι άποικοι.
Η Nathalie Anguezomo Mba Bikoro είναι μια διεπιστημονική καλλιτέχνης, η οποία κατάγεται από την Γκαμπόν και ζει στο Βερολίνο. Η καλλιτεχνική της δραστηριότητα περιλαμβάνει έργα που φέρνουν σε επαφή πολλές κοινότητες και που αφορούν στη συλλογή αφηγηματικών θραυσμάτων με θέμα την κοινωνική αλλαγή μέσω της ταυτότητας, της μνήμης, του διάλογου, της ιστορίας και της πολυγλωσσίας. Ερευνά την κρεολοποιήση της ταυτότητας με σκοπό να σχολιάσει τον κατακερματισμό των αισθήσεων, και να εξετάσει ανιστορικά αφηγήματα υποθετικών μελλοντικών καταστάσεων, τα τοπία τους και τη γεωπολιτική διάσταση της φαντασίας.
The Sun Dance is a ceremony practiced by some indigenous people of America and Canada, primarily those of the plains cultures. After contact with European colonists, and with the formation of Canada and United States, both countries created laws banning ceremonies and outlawed indigenous people from speaking their native languages. Those that continued to practice their culture were imprisoned or killed for doing so. As a result, and in order to preserve Indigenous culture for future generations, most ceremonies went underground and were practiced in secret. Typically, the sun dance is an agonizing ordeal for those who participate. The object of the sun dance is to offer personal sacrifice as a prayer for the benefit of one’s family and community and a commemoration to the land and the mothers of the community. This circle or sacred altar is the sincere contribution to the survival of future generations. This performance is a promise, a warning, a legacy to First Nations peoples and their continuing fight against cultural amnesia and cultural genocides of past and modern colonization & slavery as well as the historical erasure and extermination of diverse Asian diaspora communities and their century- long battles of resistance against violence and racism and to the forcibly evicted African –American community once settled in Hogan’s Alley in the (illegal) city of Vancouver, Canada.
Nathalie Anguezomo Mba Bikoro is an interdisciplinary artist originally from Gabon and now based in Berlin, whose works develop projects between communities and collecting fractured narratives for social change through identity, memory, dialogue, history and multi-lingualisms. She investigates the creolisation of identities which comment on the fractured senses of the human condition, its constructions and interrogates counter-historical narratives of speculative futures, their landscapes and of the geopolitical imaginary.