Μετά το κλείσιμο των κινηματογράφων, οι προβολές της κινηματογραφικής λέσχης εργαζομένων ΕΡΤ3 και ΚΕΜΕΣ, ξεκινούν ξανά απευθείας στον θερινό Απόλλων με δύο εκλεκτές ταινίες, στις 15/6 «Το Ξέσπασμα μιας Ψυχής» και στις 17/6 «Το Χέρι που Σκοτώνει» του Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Αυτήν την κινηματογραφική εβδομάδα θα απολαύσουμε την ταινία H φωνή του αίματος (The Suspect)
Κατά το διάστημα της αποχής λέσχη και το ΚΕΜΕΣ, προετοιμάστηκαν μεθοδικά και επίπονα, με διαδικτυακές προβολές εκλεκτών φίλμ και με τις συζητήσεις να γίνονται διαδικτυακά.
Το πρώτο θερινό αφιέρωμα, επελέγη να έχει ως θέμα την αποξένωση. Ήδη ο Αντονιόνι, από τη δεκαετία του ’60 σχολίασε την αποξένωση(αλλοτρίωση), και στις μέρες μας φαίνεται ολοκάθαρα πως είναι το κυρίαρχο σύμπτωμα της εποχής.
Τα μέτρα αποστασιοποίησης της πανδημίας, ενίσχυσαν περισσότερο αυτή την αίσθηση. Από την άλλη μεριά, η κινηματογραφική λέσχη και το ΚΕΜΕΣ, υλοποιώντας τις επιθυμίες των μελών της, αποφάσισε να παρουσιάσει σε ένθετες προβολές, τις εκλεκτές ταινίες που χάθηκαν κατά την περίοδο του κλεισίματος του σινεμά.
Και για τις δύο ταινίες θα διανεμηθούν στο κοινό έντυπα κριτικά σημειώματα του Αλέξη Δερμεντζόγλου. Στις δύο ταινίες θα ακολουθήσουν συζητήσεις μετά το τέλος τους, στη μέν πρώτη «οι κοινωνικοί και ψυχαναλυτικοί κώδικες του αμερικανικού μελοδράματος», ενώ στη δεύτερη ο «πολιτικός» Χίτσκοκ.
Το κοινό στοιχείο που συνδέει τις δύο ταινίες της επόμενης εβδομάδας, είναι οι ιστορίες δύο γυναικών. Στο «Ξέσπσμα μιας ψυχής»,η βασική ηρωίδα,Μπέτυ Ντάβις,διέρχεται μια μακρά μετάβαση,για να καταλήξει από το προσωπικό στη μεγάλη κοινωνική προσφορά,σημαινόμενον ως ευρύτερου ανθρωπισμού και στόχου ζωής. Στο «Χέρι που σκοτώνει»,η πολύ νεαρή ηρωίδα Τερέζα Ράιτ διανύει μία πολύ οδυνηρή περίοδο,οδυνηρής και επίπονης ενηλικίωσης.
Οι θεατές θα πρέπει να αναρωτηθούν, γιατί ο Χίτσκοκ δήλωνε ότι αυτή είναι η αγαπημένη του ταινία,και γιατί ο κριτικός Αλέξης Δερμεντζόγλου, «γράφει» πως είναι η μακράν καλύτερη ταινία του Χίτσκοκ.
Τελικά,είναι δύο φίλμ,που θίγουν με οξύτατη φαινομενολογία, αλλά και βαθιά ανάλυση,φαινόμενα αποξένωσης, εχθρότητας,απάτης,παραπλάνησης και απεγνωσμένης αναζήτησης του άλλου σε δοσμένες κοινωνικές στρωματώσεις.
Είναι δυο ταινίες αφιερωμένες διαχρονικά στις γυναίκες στο απατηλό, εύθραυστο και επικίνδυνο σύμπαν που τις τυλίγει.
Σημειώνεται, πως θα ισχύσει-λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων-αυστηρά σειρά προτεραιότητας, για τα πρώτα 150 άτομα.