Notes Towards a Model Opera 2015, William Kentridge
Πρόκειται για μία εικαστική πολυμεσική εγκατάσταση, την οποία θα δούμε στην Αποθήκη Γ΄ στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την Κυριακή 3 έως και την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021, στο πλαίσιο των 56ων Δημητρίων, σε συνεργασία με το MOMus.
Πρόκειται για ένα από τα πιο σπουδαία έργα του William Kentridge, του καλλιτέχνη που έχει αναγνωριστεί διεθνώς για τα σχέδιά του, τις ταινίες, τις παραστάσεις του στο θέατρο και στην όπερα.
Το έργο είναι μια πραγματικά συναρπαστική εμπειρία για τον θεατή – ένα κολάζ από εικόνες και φιγούρες που εναλλάσσονται μπροστά στα μάτια του, γεμάτες χρώματα και μουσική – ενώ ασχολείται με τη δυναμική της διαπολιτισμικής διάχυσης και της πολιτισμικής μεταμόρφωσης.
Το χθες χάνεται στο σήμερα, αλλά είναι πολύ δύσκολο να διαγραφεί πραγματικά το παρελθόν: Στο Notes Towards a Model Opera, ο Kentridge ασχολείται με τα πολύπλευρα ίχνη της ευρωπαϊκής, αλλά και της κινεζικής αποικιοκρατίας στην αφρικανική ήπειρο.
Ο καλλιτέχνης δεν αρκείται σε μια μορφή τέχνης ούτε χρησιμοποιεί διακριτά καλλιτεχνικά μέσα, αλλά ανακατεύει με μαεστρία κάθε τεχνική και φόρμουλα για να μας παράσχει ένα μοναδικό έργο. “Μπορείς να δουλέψεις με ήχους, με ποίηση, με κείμενα, μέσω του θεάτρου – όλα αυτά μπορούν να είναι πιθανά, όσον αφορά την διευρυμένη αίσθηση του τι πρέπει να είναι ένας καλλιτέχνης” έχει δηλώσει ο ίδιος.
Το Notes Towards a Model Opera δεν κινείται ούτε γύρω από μια άκαμπτη χρονολογική σειρά της δημιουργικής του εξέλιξης, ούτε γύρω από ένα προκαθορισμένο σύνολο θεμάτων – ο καλλιτέχνης, προτιμά την ασάφεια και την υποβλητική, ποιητική δύναμη των εικόνων.
Η αρχή γίνεται από το Παρίσι από όπου ξεκίνησαν οι καταβολές του Kentridge στην τέχνη αλλά και οι αισθητικοί μετασχηματισμοί του μπαλέτου μέσα από τον μοντερνισμό.
Οι μετασχηματισμοί αυτοί βρήκαν το δικό τους έδαφος σε διαφορετικά ιδεολογικά περιβάλλοντα, όπως η Μόσχα, η Σαγκάη και η πατρίδα του, το Γιοχάνεσμπουργκ.
Το έργο είναι μια σύνθεση τρικάναλης προβολής και κάνει μια αναφορά στα οκτώ μοντέλα όπερας της λεγόμενης Πολιτιστικής Επανάστασης στην Κίνα, ενώ χρησιμοποιεί το μπαλέτο τόσο ως καλλιτεχνική πράξη όσο και ως μέρος της διαχρονικής και διατοπικής έννοιας του χορού.
Συντελεστές:
Χορογράφος/ Χορευτής: Dada Masilo
Mουσική σύνθεση/ ηχογράφηση: Philip Miller
Πληροφορίες:
Η Έκθεση είναι COVID FREE
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης, κατά την είσοδο στο χώρο πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 180 ημέρες μετά από αυτόν.
Συνδυαστικά με αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας
Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, δώδεκα (12) ετών και άνω.