- Στο κεντρικό πρόγραμμα θα δούμε παραστάσεις από Αγγλία, Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία.
- Στο Autoteatro, Ant Hampton «Undone So Many».
- Παράλληλες Δράσεις με online Παραστάσεις και καλλιτεχνικά Project.
- Συζητήσεις και εργαστήρια με webinar, online συζητήσεις, συμπόσιο και workshop.
Το πρόγραμμα του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει παραστάσεις, διά ζώσης και διαδικτυακά, δράσεις στον δημόσιο χώρο, συζητήσεις, παρουσιάσεις, διαλέξεις οι οποίες «σεισμογραφούν με αμεσότητα τις δονήσεις του κοινωνικού σώματος».
Η καλλιτεχνική επιτροπή του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους, που απαρτίζεται από τους Σάββα Πατσαλίδη (ομότιμο καθηγητή θεατρολογίας του Α.Π.Θ.), Πρόδρομο Τσινικόρη (σκηνοθέτη, δραματουργό, ηθοποιό) και Νίκο Καπέλιο (ηθοποιό του Κ.Θ.Β.Ε.), διαμόρφωσε ένα πρόγραμμα παραστάσεων «μικρής και ευέλικτης φόρμας αλλά μεγάλων ιδεών».
Τη φετινή χρονιά θα φιλοξενηθούν στην πόλη παραγωγές από Αγγλία, Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία σε ένα ποικίλο πρόγραμμα παραστάσεων με παράλληλες δράσεις, συζητήσεις και εργαστήρια από θεωρητικούς και καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής.
Θέματα όπως η σχέση πραγματικότητας και τεχνολογίας, η ιστορική πραγματικότητα και η έννοια της προόδου, προβληματικές που αφορούν το φύλο, ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις ανθρώπινες σχέσεις, τη συμμετοχικότητα αλλά και τη μοναξιά, όπως επίσης και πολιτικοί προβληματισμοί γύρω από την αναγκαιότητα ενεργούς συμμετοχής και δημοκρατικής πρακτικής, φαίνεται να απασχολούν τους καλλιτέχνες στο έργο τους.
Η ομάδα Sotterraneo από την Ιταλία, με το έργο L’ Angelo della Storia.
Με αφορμή τη φιλοσοφική σκέψη του Βάλτερ Μπένγιαμιν και την περιγραφή του Άγγελου της Ιστορίας, αφηγείται παράδοξα γεγονότα, παράλογες ενέργειες ανθρώπων, επιφανών αλλά και άγνωστων, καταθέτοντας ένα ιστορικό υλικό, που αποτελείται από ανέκδοτες μικροϊστορίες, γεμάτες αντιφάσεις, τις οποίες η ομάδα επιχειρεί να ανασυνθέσει με σκοπό να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο παρεμβαίνουν οι αφηγήσεις στην αντίληψή μας για την πραγματικότητα.
Ο πολυβραβευμένος καλλιτέχνης Kim Noble από τη Μεγάλη Βρετανία.
Θα παρουσιάσει το Lullaby for Scavengers, μια προκλητική και αντισυμβατική παράσταση, που διερευνά τα κοινωνικά όρια, δοκιμάζοντας την αντοχή μας.
Ο Kim Noble.
Δημιουργεί μια πολυμεσική παράσταση για να μιλήσει για τη μοναξιά, για τη δυσκολία του να ζεις χωρίς να συμμετέχεις αλλά και για την ανάγκη για σύνδεση.
Με εργαλείο του το χιούμορ, τη φαντασία και την ιδιαιτέρως λοξή ματιά του, καταθέτει μια δουλειά πρωτότυπη και μοναδική, πολύ μακριά από το συμβατικό θέατρο.
Το Be Arielle F του Simon Senn.
Μια διερεύνηση στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας, όπου ο καλλιτέχνης «δανείζεται» το γυναικείο σώμα της Arielle, μιας πραγματικής γυναίκας, και με τη βοήθεια 3D φακών, προσπαθεί να αποτυπώσει την αίσθηση που του προκαλεί η virtual αντικατάσταση του σώματός του, με αυτό της Arielle.
Συζητάει μαζί της την εμπειρία του τρίτου σώματος, που έχει διαμορφωθεί και με τη βοήθεια μίας ψυχολόγου και ενός δικηγόρου, μελετά αυτή την παράδοξη σχέση τεχνολογίας, αναπαράστασης, φύλου και νόμου.
Το We are Still Watching της Ivana Müller.
Μια συμμετοχική περφόρμανς που διερωτάται για τη δυνατότητα συμμετοχής των πολιτών στις αποφάσεις που παίρνονται για αυτούς.
Στην παράσταση, οι θεατές δημιουργούν μια κοινότητα και παίρνουν αποφάσεις ατομικά και συλλογικά, μέσα από τη διαδικασία ανάγνωσης ενός κειμένου που τους δίνεται.
Στόχος είναι να μετατραπούν οι θεατές σε ηθοποιούς, να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην παράσταση, την οποία και διαμορφώνουν κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά ο Ant Hampton θα φιλοξενηθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους για να παρουσιάσει τη νέα του δουλειά, Undone So Many (between Lausanne and Izmir).
Πρόκειται για μία παράσταση στο είδος του Autoteatro, που συνδυάζει την ηχητική αφήγηση με την αναγνωστική διεργασία του θεατή/ακροατή.
To πρότζεκτ είναι αποτέλεσμα έρευνας μέσω ενός οδοιπορικού στα ελληνικά νησιά και στα παράλια της Μικράς Ασίας.
Το κεντρικό πρόγραμμα θα πλαισιωθεί από μια σειρά παράλληλων δράσεων από διακαλλιτεχνικές και διεθνείς συνεργασίες.
Το Orlando Trip και Θεσσαλονίκη-Βιέννη: ένα συμπόσιο για τις διαδικασίες μετάβασης και αλλαγής είναι ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ, το οποίο περιλαμβάνει την παράσταση Orlando Trip των Fox On Ice (Anna Luca Poloni και Christian Mair), Wolfgang Müller-Funk και Anna Maria Krassnigg, βασισμένη στον μύθο του Ορλάντο του Ludovico Ariosto και της Βιρτζίνια Γουλφ.
Μέσα από δώδεκα τραγούδια και από αφηγηματικά ιντερλούδια μαθαίνουμε για την ιστορία ενός απεσταλμένου στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, που διασχίζει τη Μεσόγειο δύο φορές και επιστρέφει πίσω ως γυναίκα.
Στο Θεσσαλονίκη-Βιέννη: ένα συμπόσιο για τις διαδικασίες μετάβασης και αλλαγής το κοινό θα παρακολουθήσει και θα πάρει μέρος σε μια ζωντανή συζήτηση, που θα πραγματοποιηθεί σε τρεις γύρους, με συγκεκριμένους κανόνες, μαζί με σημαντικές προσωπικότητες της πόλης.
Θέματα όπως η μεταμόρφωση, η ετερότητα, η μετάβαση και η αλλαγή, με αναφορές στην Ιστορία της πόλης, θα αποτελέσουν το υλικό μιας γόνιμης συζήτησης που θα φέρει το άρωμα του Αυστριακού «Salon».
Το webinar Δημιουργία Δημόσιου Χώρου και Χρόνου Μέσα από τις Παραστατικές Τέχνες, ένα webpanel για τη χειραφετητική συμμετοχικότητα στην τέχνη σε συνδυασμό με την παράσταση One Three Some, Απόπειρα Δημιουργίας Μιας Δημοκρατικής Συνέλευσης της Δανάης Θεοδωρίδου.
Αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του σεμιναρίου, διερευνά τις σχέσεις τέχνης και πολιτικής χειραφέτησης και εξετάζει τις συνθήκες υπό τις οποίες η τέχνη μπορεί να δημιουργήσει κοινότητες ανθρώπων, ικανές να αμφισβητήσουν καθιερωμένες κοινωνικές ιεραρχίες και σχέσεις εξουσίας.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή προβολή της παράστασης Iokasté του Lukáš Brutovský από το Prague City theatres & Slovak Chamber Theatre, εμπνευσμένη από το αρχαίο δράμα, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Catastrophe της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης.